Informacje Podstawowe
Podstawowe informacje
W tej części Biuletynu udostępniamy podstawowe informacje o Powiatowym Zarządzie Dróg.
-
Dyrektor - Robert Torz
-
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Księgowości
-
Główna Księgowa Joanna Grzewińska
- Pok. nr 2
- Zadania wydziału:
- 1) Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych, wydawanych przez Dyrektora PZD, dotyczących prowadzenia rachunkowości.
- 2) Prowadzenie rachunkowości budżetowej PZD.
- 3) Prowadzenie analizy wykorzystania środków budżetowych i pozabudżetowych oraz innych będących w dyspozycji PZD.
- 4) Opracowywanie sprawozdań z zakresu gospodarki finansowo? księgowej.
- 5) Kontrola wewnętrzna dokumentacji finansowej i majątku PZD.
- 6) Kierowanie pracą podległych pracowników oraz kontrola jej wykonania.
- 7) Pełnienie zastępstwa podczas nieobecności Dyrektora PZD w sprawach koniecznych i nie cierpiących zwłoki, w załatwieniu ich terminowo.
-
Wydział Kadr i Administracji
-
Specjalista Anna Pol
- Pok. nr 3
- Zadania wydziału:
- 1) Obsługa sekretariatu PZD
- 2) Prowadzenie spraw kadrowych.
- 3) Prowadzenie archiwum zakładowego.
-
Wydział Dróg i Mostów
-
Kierownik komórki/działu ds. utrzymania dróg i mostów Michał Piaskiewicz
- Pok. nr 4
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- 1) Organizacja pracy komórki/działu ds. utrzymania dróg i mostów (dział techniczny).
- 2) Zastępowanie dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w trakcie jego nieobecności w pracy.
- 3) Określanie potrzeb, planowanie i sprawozdawczość w zakresie utrzymania, remontów dróg i obiektów mostowych oraz działalności bieżącej PZD.
- 4) Uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- 5) Uzgadnianie warunków dotyczących lokalizacji zjazdów i wydawanie decyzji w tym zakresie.
- 6) Uzgadnianie warunków dotyczących lokalizacji urządzeń w pasie drogowym i wydawanie decyzji w tym zakresie.
- 7) Uzgadnianie dokumentacji geodezyjnej w zakresie przebudowy skrzyżowań z drogami powiatowymi.
- 8) Zlecenie opracowania dokumentacji dla budowy/przebudowy/ remontu dróg, a także jej weryfikacja i kontrola pod względem merytorycznym.
- 9) Prowadzenie postępowań administracyjnych i wykonywanie innych niezbędnych prac związanych z uzyskaniem pozwoleń na budowę dróg, zgłoszeń wykonania robót budowlanych oraz decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych.
- 10) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach, badaniach i odbiorach technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania.
- 11) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budów.
- 12) Organizowanie odbiorów robót i uczestniczenie wg potrzeb w ich odbiorach częściowych i końcowych.
- 13) Odpowiedzialność za należyty przebieg realizowanych zadań z zakresu powierzonej funkcji.
- 14) Kontrola dokumentów rozliczeniowych (kosztorysów, obmiarów robót, dzienników budów, faktur) z robót wykonanych na drogach.
- 15) Kontrola dokumentów rozliczeniowych (kosztorysów, obmiarów robót, dzienników budów) z robót wykonywanych na drogach oraz kontrola merytoryczna faktur dla inwestycji.
- 16) Uczestniczenie w pracach komisji przetargowej ds. zamówień publicznych zgodnie z pełnioną w niej funkcją i Regulaminem komisji.
- 17) Przechowywanie i przekazywanie dokumentacji do składnicy akt zgodnie z Instrukcją kancelaryjną i archiwalną.
- 18) Pełnienie obowiązków dyżurnego zimowego utrzymania dróg.
- 19) Współudział przy opracowywaniu planu zimowego utrzymania dróg.
- 20) Współpraca z innymi zarządcami dróg, organizacjami i jednostkami samorządowymi w zakresie prowadzonych spraw i zagadnień.
- 21) Pełnienie funkcji inżyniera budowy, podczas robót budowlanych branży drogowej na budowach - fachowa ocena zjawisk na budowie.
- 22) Rozwiązywanie zagadnień architektonicznych na placu budowy, kolizje z sieciami i urządzeniami.
- 23) Udział w koordynowaniu prac robotników na budowach. Rozwiązywanie zagadnień techniczno - organizacyjnych na placu budowy (koordynacja zaplecza budowy).
- 24) Udział w kontroli i weryfikacji robót budowlanych wykonywanych przez robotników.
- 25) Kontrola terminowości robót budowlanych - zgodność harmonogramami.
- 26) Pomoc przy sprawowaniu kontroli nad robotami: ziemnymi, nawierzchniowymi, wykonywaniem odwodnienia, pozostałe roboty branży drogowej.
- 27) Pomoc przy kontrolowaniu jakości i zaawansowania robót budowlanych drogowych.
- 28) Udział w kontroli jakościowej i ilościowej wbudowywanych materiałów.
- 29) Udział przy sprawowaniu kontroli nad stanem BHP na budowie, kontrola oznakowania budowy.
- 30) Udział w kontroli i weryfikacji dokumentacji budowy (szczegóły konstrukcyjne).
- 31) Udział w pomiarach, próbach i badaniach wykonywanych na placu budowy.
- 32) Kontrola technologii robót budowlanych, pomoc w kontroli warunków atmosferycznych przy wbudowywaniu materiałów.
-
Referent ds. utrzymania dróg i mostów Adam Kwitowski
- Pok. nr 4
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- 1) Prowadzenie prac związanych z zarządzaniem siecią drogową:
- - ewidencja dróg i mostów,
- - wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego,
- - wydawanie decyzji lokalizacyjnych na umieszczanie reklam w pasie drogowym,
- - uzgadnianie przejazdów pojazdów ponadnormatywnych oraz prowadzenie ewidencji wydawanych zezwoleń.
- 2) Sporządzanie niezbędnych sprawozdań w zakresie dróg.
- 3) Prowadzenie spraw związanych z regulacją stanu prawnego pasa drogowego.
- 4) Prowadzenie spraw związanych z zadrzewieniem i utrzymaniem zieleni w pasie dróg powiatowych (ewidencja zadrzewienia, planowanie wycinki i nasadzeń drzew, koszenie traw, itp.) - przyjmowanie wniosków, skarg w tym zakresie, zakupy.
- 5) Prowadzenie ewidencji oznakowania pionowego i poziomego dróg.
- 6) Przeglądy dróg i pomiary natężenia ruchu.
- 7) Pełnienie obowiązku dyżurnego zimowego utrzymania dróg.
- 8) Gromadzenie i ewidencji danych o wypadkach i zdarzeniach drogowych.
- 9) Współpraca z Policją i Strażą Pożarną w sprawach wypadków i kolizji na drogach powiatowych.
- 10) Współudział przy opracowywaniu planu zimowego utrzymania dróg.
- 11) Rozpatrywanie projektów organizacji ruchu.
- 12) Współpraca z innymi zarządami dróg, organizacjami i jednostkami samorządowymi
- 13) Prowadzenie strony internetowej.
- 14) Współpraca z lokalnymi mediami w kwestii informowania o pracach/ utrudnieniach w ciągu dróg powiatowych.
- 15) Kontrola pasa drogowego pod względem legalności jego zajęcia.
- 16) Przeciwdziałanie i ochrona dróg przed niszczeniem.
-
Specjalista Jakub Zadroga
- Pok. nr 5
- 1) Opracowywanie kosztorysów inwestorskich
- 2) Sporządzanie wniosków do Zarządu Powiatu w sprawach zamówień publicznych.
- 3) Prowadzenie ewidencji zgłoszonych skarg i odwołań od decyzji administracyjnych.
- 4) Współpraca z Policją i Strażą Pożarną w sprawach wypadków i kolizji na drogach powiatowych.
- 5) Udział w rokowaniach przed umownych i przetargach dla robót drogowo-mostowych.
- 6) Współudział w przygotowaniu wniosków o wydanie pozwoleń na roboty budowlane zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego.
-
Specjalista Michał Dębny
- Pok. nr 5
- 1) Prowadzenie spraw środków trwałych.
- 2) Zarządzanie stanem magazynowym PZD.
- 3) Prowadzenie kontroli nad drogami PZD.
- 4) Prowadzenie rozliczenia paliwowego.
- 5) Zaopatrzenie.
- 6) Prowadzenie postępowań w sprawach ewentualnych odszkodowań dla użytkowników dróg, spowodowanych w skutek wydarzeń drogowych.
- 7) Kontrola stanu BHP i zabezpieczenia przeciwpożarowych w PZD.
- 8) Organie okresowych szkoleń w zakresie BHP, oraz badań lekarskich dla pracowników PZD.
- 9) Pełnienie obowiązków przy zimowym utrzymaniu dróg.
-
-
Referent Agnieszka Sobkowiak
- Pok. nr 6
- 1) Odpowiedzialność za należyty przebieg realizowanych zadań z zakresu powierzonej funkcji.
- 2) Uczestniczenie w pracach komisji przetargowej ds. zamówień publicznych zgodnie z pełnioną w niej funkcją i Regulaminem komisji.
- 3) Przechowywanie i przekazywanie dokumentacji do składnicy akt zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną i archiwalną.
- 4) Prowadzenie ewidencji wniosków i skarg oraz udzielanie na nie odpowiedzi.
- 5) Prowadzenie spraw związanych z eksploatacją przejazdów drogowo-kolejowych.
- 6) Przeprowadzanie okresowej kontroli stanu technicznego dróg i obiektów mostowych oraz urządzeń drogowych.
- 7) Przygotowywanie danych wyjściowych do projektów inwestycyjnych w zakresie budowy remontu i modernizacji dróg i obiektów mostowych.
- 8) Organizacja i kontrola zimowego utrzymania dróg oraz koordynacja przeciwpowodziowej i przeciwlądowej ochrony obiektów mostowych i przepustów.
- 9) Pełnienie obowiązków przy zimowym utrzymaniu dróg.
- 10) Udział w rokowaniach przedumownych i przetargach dla robót drogowo- mostowych.
- 11) Prowadzenie spraw związanych z odprowadzaniem wód opadowych z dróg, parkingów i placów.
- 12) Prowadzenie spraw z rozliczaniem energii dla urządzeń drogowych lokalizowanych w pasie drogowym.
- 13) Kontrola pasa drogowego pod względem legalności jego zajęcia.
- 14) Prowadzenie bieżącej ewidencji wydatków zleconych robót, usług i zakupów.
-
Majster: Mariola Sygierycz
- Pok. nr 6
- 1) Kontrola stanu dróg i obiektów mostowych oraz drogowych.
- 2) Bezpośredni nadzór nad robotami bieżącego utrzymania dróg i mostów.
- 3) Organizowanie i kierowanie pracą dróżników
- 4) Kontrola i sprawdzanie robót w pasie drogowym na podstawie wydanych decyzji.
- 5) Współudział przy opracowywaniu planu zimowego utrzymania dróg.
- 6) Organizacja i kontrola zimowego utrzymania dróg oraz koordynacja przeciwpowodziowej i przeciwlodowej ochrony obiektów.
- 7) Współpraca z Policją i Strażą Pożarną w sprawach wypadków i kolizji na drogach powiatowych.
- 8) Interwencyjne działanie na drogach w sprawach związanych z bezpieczeństwem ruchu i przejezdnością dróg.
-
Teresa Tarnowska
- 1) Obsługa sekretariatu PZD
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Administrator
- Wytworzony przez: Administrator (Powiatowy Zarząd Dróg)
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Podstawowe informacje
- Odsłony: 39931
Do wykonywania swych obowiązków Powiatowy Zarząd Dróg dysponuje niżej wymienionym podstawowym majątkiem trwałym, stanowiącym własność Powiatu Wągrowieckiego:
- Budynek administracyjno – gospodarczy
- Jednostki sprzętowo – transportowe (Samochód tow. - os., samochód dostawczy , samochód osobowy, ciągniki, rębak do gałęzi, piaskarki, pługi do odśnieżania ładowacz-cyklop)
- Sprzęt biurowy.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Administrator
- Wytworzony przez: Administrator (Powiatowy Zarząd Dróg)
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Podstawowe informacje
- Odsłony: 7025
Na podstawie art. 19 ust. 1 i 2 Ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r (tj. Dz. U. z 2000r Nr 71 poz.838 wraz z późn. zm.) zarządcą dróg powiatowych, do którego należą sprawy z zakresu planowania, budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg jest Zarząd Powiatu.
W myśl art. 21 tejże ustawy Zarząd Powiatu Wągrowieckiego uchwałą Nr. 6/99 z dnia 15 stycznia 1999r. utworzył Powiatowy Zarząd Dróg w Wągrowcu, któremu powierzył wykonanie swych obowiązków w zakresie zarządzania drogami powiatowymi.
Powiatowy Zarząd Dróg w Wągrowcu jest jednostką organizacyjną Powiatu Wągrowieckiego nie posiadającą osobowości prawnej.
Powiatowy Zarząd Dróg w Wągrowcu pełni funkcję zarządu dróg powiatowych na sieci o łącznej długości 393 km.
Ustawowe obowiązki w zakresie utrzymania dróg powiatowych, PZD wykonuje zatrudniając łącznie 16 osób, w tym: 8 pracowników administracyjnych i 7 pracowników tzw. służby liniowej, oraz 1 osoba utrzymująca czystość pomieszczeń biurowych i socjalnych.
Przebudowy, odnowy i modernizacje dróg prowadzone są systemem zleconym przez firmy wyłonione w drodze przetargów publicznych. Pozostałe roboty bieżącego utrzymania dróg wykonywane są siłami własnymi, przez pracowników służby liniowej.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Administrator
- Wytworzony przez: Administrator (Powiatowy Zarząd Dróg)
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Podstawowe informacje
- Odsłony: 12775
Zgodnie z art. 20 Ustawy o drogach publicznych do zarządcy drogi należy w szczególności:
- opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informacje o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- opracowanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontów, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynieryjnych;
- pełnienie funkcji inwestora,
- utrzymanie nawierzchni, chodników, drogowych obiektów inżynierskich zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
- realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
- przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
- koordynacja robót w pasie drogowym,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
- prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
- sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
- przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływów na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;
- przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
- przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
- wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
- utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów;
- nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości;
- nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt. 17 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do mich prawa.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Administrator
- Wytworzony przez: Administrator (Powiatowy Zarząd Dróg)
- Nadrzędna kategoria: Biuletyn Informacji Publicznej
- Kategoria: Podstawowe informacje
- Odsłony: 7873